Szlaki piesze w pobliżu Island Camp to sieć szlaków wiodących po Drawskim Parku Krajobrazowym i jego otulinie

1. Zielony "Szlak Wzniesień Moreny Czołowej" ( szlak nr 632 z ).

Nazwa szlaku pochodzi od wyniesień ukształtowanych przez czoło lodowca ostatniego zlodowacenia, zwanego bałtyckim. Szlak prowadzi z zachodu na wschód przez najciekawsze krajobrazowo zakątki Pojezierza Drawskiego, następnie przecina Pojezierze Szczecineckie i skręcając na północ wiedzie zachodnim skrajem Równiny Charzykowskiej do położonego na Pojezierzu Bytowskim Żydowa. Największą atrakcją szlaku są położone w otoczeniu wzgórz morenowych prześliczne jeziora polodowcowe, najczęściej rynnowe - wydłużone, o znacznej głębokości.
Szlak rozpoczyna się na stacji PKP w Złocieńcu, a następnie ulicą Mickiewicza podążamy do skrzyżowania. Mijamy zabytkowy budynek poczty i kierujemy się prosto ulicą Połczyńską mijając rzekę Drawę oraz tory kolejowe. Idziemy chodnikiem wzdłuż stadionu miejskiego i na wysokości wejścia na stadion na prawo skręcamy w las zgodnie ze znakami koloru zielonego.
Na szlaku na terenie gminy Złocieniec można zobaczyć :

• budynek leśniczówki,
  • jezioro Czarnówek (powyże), rezerwat flory o pow. 11,88 ha
  • nasypy przygotowane pod budowę autostrady Berlin - Królewiec.

Wchodzimy na drogę asfaltową i skręcamy w prawo, mijając po drodze ze strony prawej w głębi lasu rezerwat - torfowisko nad jeziorem Morzysław Mały i dalej po lewej stronie jezioro Siecino oraz położone nad nim ośrodki wypoczynkowe i plażę miejską. Dochodzimy do miejscowości Cieszyno, gdzie warto zobaczyć :

• cmentarz ,
  • kościół ryglowy z początku XIX w.,
  • pałac z XIX w. neorenesansowy wraz z zabytkowym parkiem.

Dalej trasa prowadzona jest znakami PTTK.

2. Czarny "Szlak Przyrodniczy Drawskiego Parku Krajobrazowego" (nr.1303 s).

Szlak przecina Pojezierze Drawskie z północy na południe prowadząc wzdłuż rynien jeziornych i zalesionych wzgórz moreny czołowej. Na trasie różnorodny krajobraz z niezliczoną ilością zabytków przyrodniczych i kulturowych.
Na szlaku na terenie gminy Złocieniec warto zobaczyć :

• Uraz - wspaniały punkt widokowy na położone o 20m poniżej jezioro Drawsko z zatoką,
  • Warniłęg - kościół neoromański z II poł. XIXw.,
  • Stare Worowo - kościół o konstrukcji szachulcowej z 1689r.,
  • Cieszyno kościół ryglowy z początku XIX w., - pałac (powyżej) z XIX w. neorenesansowy wraz z zabytkowym parkiem,
  • nasypy przygotowane pod budowę autostrady Berlin - Królewiec,
  • rezerwat - Torfowisko nad Jeziorem Morzysław Mały,
  • jezioro Czarnówek , rezerwat flory o pow. 11,88 ha.,
  • w Złocieńcu kościół gotycki ( z wieżą neogotycką z 1875r. oraz fragmenty muru świadczące o gotyckim pochodzeniu ), wzgórze zamkowe z zachowanym podpiwniczeniem, aleja grabowa w parku miejskim oraz szereg budynków pochodzących z początku naszego wieku, ciekawych architektonicznie np. spichlerz,
  • w Lubieszewie - dwór z II poł. XIX w., kościół barokowy z 1687r., cmentarz ewangelicki z II połowy XIX w.

3. Niebieski "Szlak I Warszawskiej Dywizji Kawalerii" ( 1302 n ).

Wiodła tędy droga bitewna w walce o przełamanie Wału Pomorskiego I Warszawskiej Dywizji Kawalerii wchodzącej w skład I Armii WP. Ostatnia, historyczna szarża polskiej jazdy miała miejsce pod miejscowością Borujsko /ob. Żeńsko/ na południe od Wierzchowa.
Trasa szlaku przebiega południowym skrajem Pojezierza Drawskiego wzdłuż jeziora Lubie, następnie, za Wierzchowem, przez lesiste tereny Równiny Wałeckiej.
Na szlaku na terenie gminy Złocieniec można zobaczyć :
W Lubieszewie dwór z II poł. XIX w.

• kościół barokowy z 1687r.
  • cmentarz ewangelicki z II połowy XIX w.
  • można również odwiedzić klub jeździecki "PAMOS" oraz hodowlę pstrąga potokowego. Trasa jest przejezdna dla rowerów górskich.

4. Zielony "Szlak Jezior Drawskich" ( 1313 z )

Szlak prowadzi przez tereny łąk i pól, przebiega wokół Drawska Pom. zachodnią częścią Pojezierza przez wzgórza morenowe, doliny rzeczne wzdłuż całego ciągu jezior. Przejezdny jest dla rowerów górskich. Zjeżdżając z drogi asfaltowej w Linownie, na końcu wsi w prawą stronę, mijamy cmentarz i dalsza trasa prowadzi przez Gminę Złocieniec.

Na jej terenie można zobaczyć :

W Kosobudach :

• dwór z pocz. XX w. za nim naturalistyczny park z XIX w.z aleją dębów stożkowych,
  • neoromański kościół z 1891 r. z kamieni polnych z sygnaturką w szczycie zachodnim.

W Darskowie :

jednonawowy kościół barokowy z 1788r. z wieżą dwukondygnacyjną, przykrytą hełmem dzwonowatym z iglicą. W otoczeniu kościoła lipa drobnolistna i 2 klony pospolite. Przed wejściem 2 mogiły z lat 1807 - 1880 otoczone płotkiem żeliwnym, na pierwszej z podwójnym grobem żeliwny krucyfiks. Naprzeciw kościoła, za parkiem krajobrazowym z XVIII w. ogrodzonym kamiennym murem z głazów polnych, znajduje się okazały pałac w stylu rokoko z 1788 r. Obecnie mieści się tu Dom Pomocy Społecznej. Opodal na wzgórzu z wiekowymi drzewami mieścił się dawny cmentarz ewangelicki z grobowcem właścicieli pałacu von Doeberitz (epitafium jednego z rodu z 1788 znajduje się w miejscowym kościele). Na szczyt wzniesienia prowadzi alejka klonowa, która wiedzie do pomnikowego głazu narzutowego. Za nim pozostałości z grobowca : głaz z nazwiskiem rodu i daty 1333, 1470,1783, 1806.

Dalsza trasa szlaku wiedzie zgodnie z oznakowaniem poza obręb naszej gminy. Można ją skrócić, bądź urozmaicić skręcając w prawo na polną drogę, która prowadzi prosto do skrzyżowania drogi asfaltowej Złocieniec - Połczyn Zdrój z Cieszynem. Tam włączyć się można do szlaku zielonego ( 632 z).